Emzirme Meme Kanseri Riskini Azaltıyor

Yazım Tarihi: Ağustos 24, 2007 | Kategori:: Meme Kanseri

İngiliz bilim adamları, uzun süredir ortaya konan, emzirmenin riskini azalttığı tezini doğruladılar.

İngiltere Kanser Araştırma Vakfı nın yaptığı çok geniş çaplı araştırmada, uzun süreli emzirmenin göğüs kanserine karşı büyük bir koruma sağladığı belirlendi.

İngiltere Kanser Araştırma Vakfı ndan Profesör Valeria Beral, gazetecilere yaptığı açıklamada, araştırmalarında ortaya konanın uzun süreli emzirme ile birden fazla çocuk sahibi olmanın oranını azaltması olduğunu belirtti.


HER BİR YIL RİSKİ %4.3 DÜŞÜRÜYOR

Araştırmada, birkaç çocuk sahibi olmak ve bunların herbirinin uzun süreli emzirilmesinin, vakalarının oranının gelişmekte olan ülkelerde düşük olması, gelişmiş ülkelerde ise artmasındaki ana faktörü oluşturduğu kaydedildi. Beral ve ekibinin tahminlerine göre, kadınların her birinin çocuğunu 6 aydan fazla emzirmesiyle sadece İngilterede her yıl yaklaşık 1000 vakanın önüne geçilebilecek. Çalışmada, bir kadının her bir yıllık emzirmesinin riskini yüzde 4.3 oranında azalttığı hesaplandı.

RAHİBELERDEN YOLA ÇIKILDI

Bilim adamları, çocuk doğurmak ve emzirmenin göğüs kanserine karşı koruyucu etkisi olabileceği görüşünü ilk kez 1743lerde dile getirmeye başlamışlardı. O tarihlerde yapılan arıştırmada, rahibelerin bu hastalığa yakalanma oranının diğer kadınlardan oldukça fazla olması dikkat çekmişti.

EN KAPSAMLI ARAŞTIRMA

Bugüne kadarki araştırmalarda, sahip olunan çocuk sayısı ve kadının ilk doğumunu yaptığı yaş ile hastalık arasında bağlantı kurulurken, tıp dergisi The Lancetde yayımlanan son çalışmanın, göğüs kanserinin rolünü inceleyen en kapsamlı araştırma olduğu belirtiliyor. Son araştırmada, 30 ülkedeki olan 50 bin kadın ile sağlıklı 100 bin kadınla ilgili yapılan 47 çalışmanın verilerinin incelendiği kaydedildi.

BEBEK KADAR ANNE İÇİNDE YARARLI

Bebeğin yanı sıra anne için de yararlı olduğu ortaya konan emzirme ile çocuk sahibi olmanın, riskini nasıl azalttığı kesin olarak henüz bilinmezken, yine de bunun, daha iyi koruma ve tedavi yöntemleri için yol gösterebileceği belirtiliyor.

» Kategori: Meme Kanseri
» Etiketler :, ,
» Renkler: Emzirme  Meme  Kanseri  Riskini  Azaltıyor 

Yorum Yap

Son Yazılar

Son Yorumlar

  • yasemin: merahaba ceavp veriyormusunuz bilmiyorum ama cevaplarsanız...
  • ebru kınık: annem yaklaşık 9aydır öksürükle kanlı balgam tükürüyordu.sür...
  • burak: Babamın akciğerinde kanser virüsü çıktı evre III-b doktorlar...
  • Hakime AVCI: ben 43 yaşındayım evli 2 çocuk annesiyim 2 çocuğumuda sezery...
  • leyla: ben 18 yaşındayım ailede sadece bir kişi meme kanseri idi od...

Kategoriler

En Çok Okunan

Top| XHTML | CSS | Copyright © 2005 Yourcopyright. All Rights Reserved | Design: evden eve nakliyat